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あっとリフォーム

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元コンビニをリフォーム会社のオフィスとショールームにコンバージョンするプロジェクト。場所は東京から新幹線で約1時間程度の場所に位置する、福島県白河市。敷地からは白河山が望め、徒歩5分のところに鹿島神社があり、自然資源、文化資源ともに恵まれた場所です。このプロジェクトでは、自社の事務所、ショールームの開設のみならず、地域のライフパートナーとしての役割を果たすため、地元の景観保全や地域活動の促進を図るためのブランディングも同時に行いました。コーポレートアイデンティティとともに、建築デザイン、ロゴデザインや建物に付随する・サインデザイン等のVI、コンセプトテキストの作成・WEBムービーの作成を含む特設ウェブサイトの政策、リーフレット、エンベロープ、名刺などの紙媒体、広告のデザイン、現地ショールームのインテリアコーディネートやオープニングイベントのコーディネート等のプロモーションを行い、ハコ、モノ、コトのトータルプロデュースを行いました。


A project to convert a former convenience store into a remodeling company’s office and showroom. The place is Shirakawa City, Fukushima Prefecture, which is located about an hour by bullet train from Tokyo. You can see Mt. Shirakawa from the site, and Kashima Shrine is a 5-minute walk away, and it is a place blessed with both natural and cultural resources. In this project, we not only opened our own office and showroom, but also branded to preserve the local landscape and promote local activities in order to play a role as a local life partner. Along with corporate identity, architectural design, logo design and VIs such as sign design, concept text creation, special website policies including WEB movie creation, paper media such as leaflets, envelopes, business cards, advertisements We promoted design, interior coordination of local showrooms, coordination of opening events, etc.


Type:ブランディング、用途変更、オフィス、ショールーム
Client:株式会社あっとリフォーム 喜岡徹
Creative director:熊田康友
Architect:熊田康友
Art director:株式会社豊作工舎 土屋勇太
Land scape designer :AB design 正木覚
WEB:www.atreform.com

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