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建売住宅ブランディング

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場所は神奈川県横浜市本牧。欧米式高級住宅地のイメージがある緑豊かな丘陵地に、「本牧満坂」と呼ばれる坂道が特徴の場所があります。一般的な戸建て建売住宅の販売方法はアクセスの良さ、生活の利便性や設備性能を全面に押し出しますが、それに加えて、まちの持つ特徴である「坂道」を付加価値として与えブランディングをするプロジェクトです。坂道があることで起こるちょっとした生活の楽しさをヴィジュアルとして表現し、戸建住宅を購入する人に暮らしのイメージやまちのストーリーを感じてもらいながら、坂道のあるくらしをポジティブに捉えられるようにデザインをしました。一方で建物のプロデュースも同時に行ない、特定のエリアに密集するように建てるという建売住宅の建て方と本牧エリアが丘陵地で緑が多い都市であるという2つの特徴を踏まえ、機能を持った植栽を配置し、プライバシーを守りながら、家々を優しくつなぎ合わせるようなデザインにしました。親しみのわくロゴやヴィジュアル、暮らしのイメージを細部まで表現した内観パースを一括してデザインすることで、単純な「建売販売業者」ではなく、ライフスタイルやエリアを表現する新しいポジションの確立を目指しました。


The place is Honmoku, Yokohama City, Kanagawa Prefecture. There is a place characterized by a slope called “Honmokumanzaka” in a lush hill with the image of a Western-style luxury residential area. The general method of selling single-family homes is to push out accessibility, convenience of living, and equipment performance to the fullest, but in addition to that, a project to add value to the town’s characteristic “hill” and brand it. is. Designed to visually express the joy of life that occurs due to the presence of slopes, and to let people who purchase a detached house feel the image of life and the story of the town while positively capturing the lifestyle with slopes. I did. On the other hand, we also produce buildings at the same time, and planting with functions based on the two characteristics of building a built-for-sale house that is densely built in a specific area and the Honmoku area is a hilly area with a lot of greenery. The design is designed to gently connect the houses while protecting privacy. By collectively designing an introspection perspective that expresses familiar logos, visuals, and images of living in detail, we aimed to establish a new position that expresses lifestyle and area rather than a simple “built-for-sale dealer”. rice field.


Type:事業企画、ブランディング
Creative director:熊田康友
Planner:熊田康友、似内康文
Designer:似内康文、岡田希久枝

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